Viestintäharjoittelija, Suomen Taiteilijaseura

Suomen Taiteilijaseura etsii viestinnän opiskelijoita työharjoitteluun keväälle 2018

Suomen Taiteilijaseura on kuvataiteen vaikuttaja- ja asiantuntijajärjestö, jonka jäseniä ovat keskeiset kuvataiteilijoiden liitot. Seura edustaa 3 000 suomalaista tai Suomessa työskentelevää ammattitaiteilijaa. Seura edistää kuvataiteilijoiden ja kuvataiteen asemaa. Se julkaisee verkossa Taiteilija-lehteä.

Harjoittelijana pääset seuraamaan näköalapaikalta suomalaista kuvataidekenttää ja kuvataiteen edunvalvontaa. Teemme nykyaikaista, monikanavaista viestintää, kuten journalismia, vaikuttajaviestintää ja visuaalista viestintää.

Harjoittelijana pääset osallistumaan mm. seuraaviin tehtäviin:

  • Taiteilija-lehden uutisten ja juttujen kirjoittaminen
  • Lehden some-kanavien päivitys
  • Seuran uutiskirjeiden kokoaminen
  • Seuran some-kanavien päivitys
  • Mediaseuranta
  • Muihin toimiston tehtäviin osallistuminen (esim. kokousjärjestelyt)

Olet kiinnostunut taiteesta ja kulttuurista, olet yhteistyökykyinen ja työskentelytapasi on oma-aloitteinen. Kirjoitat sujuvasti niin uutisia, some-päivityksiä kuin pidempiä juttuja. Pystyt hoitamaan juttujen kuvaukset ja hallitset kuvankäsittelyn.

Olemme ketterä neljän hengen tiimi. Teemme töitä reippaalla tahdilla, mutta mukavassa ilmapiirissä. Toimistomme sijaitsee Helsingin ydinkeskustassa hyvien kulkuyhteyksien päässä.

Harjoitteluajan pituus ja ajankohta ovat neuvoteltavissa. Harjoittelusta maksetaan 500 euron kuukausikorvaus, lisäksi harjoittelija saa kuussa 20 kappaletta 8,20 euron arvoisia lounasseteleitä.

Lähetä hakemuksesi 31.1.2018 mennessä osoitteella miisa.pulkkinen@artists.fi ja kirjoita viestin aihe-kenttään Hakemus/OMASUKUNIMI.

Lisätietoja: Viestintäpäällikkö Miisa Pulkkinen, miisa.pulkkinen@artists.fi, puh. 040 523 9984

www.artists.fi

www.taiteilijalehti.fi   

Employee Communications Manager, Amer Sports

Amer Sports is seeking a communications talent to grow in the strategic position of Employee Communications Manager. The purpose of the position is to support Amer Sports to reach its strategic goals through active, creative employee communications, strengthening employee engagement, and nurturing a culture of determination to win, team spirit, fair play and innovation, in line with Amer Sports values.

In this role, you will:

  • Plan and implement communications activities and programs that support Amer Sports strategic goals and initiatives
  • Create compelling content and messages to engage all Amer Sports employees about the progress and priorities of Amer Sports
  • Communicate major change initiatives within Amer Sports through appropriate channels
  • Arm people managers with briefings and materials that inform and mobilize employees
  • Work collaboratively with colleagues globally to ensure local employee communications plans are aligned with global communications strategies
  • Work seamlessly and collaboratively with Business Areas, Global Functions, and other key stakeholders, in delivering high standard employee communications plans
  • Act as the Chief Editor of the Group intranet and employee newsletter
  • Participate in external communications

QUALIFICATIONS AND SKILLS:

To be successful in this role, you should meet the following requirements

  • Strong leadership, strategic planning and project management skills
  • Strong knowledge of communications trends and best practices
  • Excellent interpersonal skills, a strong team player who can manage and deliver excellent performance from teams and individuals
  • Excellent verbal and written communications skills (English and Finnish)
  • Fluent content creation and copywriting skills in a variety of formats and media including articles, blogs, presentations, videos etc.

DESIRED WORKING EXPERIENCE:
1-3 years of experience in communications, marketing or related field preferred.

MINIMUM EDUCATIONAL REQUIREMENTS:
Candidate should currently be finishing or have a degree in communications, marketing or related subjects from university or polytechnic.

POSITION TITLE: Employee communications manager
REPORTS TO: Director, Corporate Communications & Investor Relations
BUSINESS AREA /COMPANY/ DEPARTMENT: Communications & Investor Relations
LOCATION: Helsinki, Finland

FURHER INFORMATION
For further information, please contact Päivi Antola on +358 20 7122 537 on Friday, January 19, between 8 am and 11 am EET, or on Wednesday, January 24, between 9 am and 11 am EET.

Please send your application with salary expectation and curriculum vitae in confidence by Friday, January 26 via this link.

Manager, Internal communications, Huhtamaki

Huhtamaki is a global specialist in packaging for food and drink. With our network of 78 manufacturing units and additional 24 sales only offices in altogether 34 countries, we’re well placed to support our customers’ growth wherever they operate. Mastering three distinctive packaging technologies, approximately 17,600 employees develop and make packaging that helps great products reach more people, more easily. In 2016 our net sales totaled EUR 2.9 billion. The Group has its head office in Espoo, Finland and the parent company Huhtamäki Oyj is listed on Nasdaq Helsinki Ltd. Additional information is available at www.huhtamaki.com.

Our Global Communications team in the Espoo headquarters is now looking for Manager, Internal communications.

We offer a position in an international environment and an opportunity to join a small team in a dynamic and successful business within Huhtamaki with opportunities for continuous development.

Main responsibilities in this position include

  • Developing and implementing internal communications processes, channels and tools
  • Planning, coordinating and implementing internal communications, for example on strategy as well as on M&A and other change projects
  • Developing content management and coordination together with Brand & Marketing Communications Manager
  • Leading the Internal communications network
  • Editor-in-chief and coordination of News to Go, Huhtamaki personnel magazine

You will work closely with a number of internal stakeholders and provide support to our business segments and units as well as global functions. Since you are a member of a small team, it is important that you have a “can-do” attitude and you like working on a wide range of tasks. To be successful in the role, you should have excellent interpersonal, communication and teamwork skills as well as a developmental mindset and drive to take things forward.

The requirements for a suitable candidate are

  • An appropriate University level degree and minimum 5 years of relevant work experience in an international, preferably globally operating organization
  • Excellent command of both written and spoken English
  • Excellent project management skills and ability to prioritize and manage multiple projects and deadlines simultaneously
  • Service attitude, flexibility and willingness to learn, open mind
  • Business understanding and ability to influence key stakeholders
  • Willingness and ability to travel if needed
  • Good command of social media tools & channels as well as web publishing tools
  • Advanced MS Office skills (Excel, PowerPoint, Word)

To apply, please apply via link below no later than January 26, 2018. We aim to fill the position as soon as possible and may make our choice prior to the end of the application period in case we find a suitable candidate.

The work starts upon agreement and working location will be Huhtamaki headquarters in Espoo.

Apply here >>

Viestinnän suunnittelija, Työeläkevakuuttajat Tela ry (määräaikainen)

Työeläkevakuuttajat Tela ry on lakisääteistä työeläketurvaa hoitavien työeläkevakuuttajien etujärjestö. Perustehtävämme on työeläkejärjestelmän vahvistaminen ja alan toimintaympäristöön vaikuttaminen. Lisätietoja www.tela.fi

Haemme vanhempainvapaan sijaiseksi

VIESTINNÄN SUUNNITTELIJAA

Tehtäviisi kuuluvat mm.

  • erilaisten teksti- ja visuaalisten sisältöjen suunnittelu ja tuottaminen eri kanaviin, mm. uutiskirjeisiin
  • monipuolisen taustamateriaalin analysointi ja tuottaminen erilaisille sidosryhmille
  • mediaviestintä ja toimittajakontaktit.

Sinulla on

  • soveltuva korkeakoulututkinto ja aiempaa kokemusta viestinnän tehtävistä
  • sujuva kirjoitustaito, journalistinen ja näkemyksellinen ote sekä kiinnostus yhteiskunnallisiin aiheisiin
  • kokemusta sosiaalisen median työkalujen ja mahdollisuuksien hyödyntämisestä
  •  erinomaiset vuorovaikutustaidot, rohkeutta uudistuksille, kykyä toimia itsenäisesti ja oma-aloitteisesti sekä käytännön ”hands on” -taitoja.

Eduksesi luemme myös

  • aiemman kokemuksen yhteiskunnallisen vaikuttamisen, esim. järjestötoiminnan parista
  • kokemuksen mediaseurannan ja luotauksen hyödyntämisestä viestinnän suunnittelussa
  • projektityötaidot.

Tarjoamme sinulle itsenäisen ja monipuolisen tehtävän, eteenpäin katsovan työyhteisön sekä mahdollisuuden päästä kehittämään viestintäämme. Tehtävä on noin vuoden pituinen vanhempainvapaan sijaisuus.

Lisätietoja tehtävästä antavat Telan viestintäjohtaja Minna Sirkka (040 554 6659), varmimmin 19.1. klo 14–15 ja 25.1. klo 15–16, sekä Arespartnersin konsultti Jarmo Virtanen (040 560 9585), varmimmin 19.1. klo 10–11 ja 25.1. klo 10–12. Luottamukselliset soittopyynnöt välittää Arespartnersin Nina Kuusinen (044 275 4654). Lähetä hakemuksesi cv:n ja palkkatoivomuksen kera linkin kautta 28.1.2018 mennessä.

Mikäli hakemuksen lähettämisessä on ongelmia, ole ystävällinen ja lähetä hakemusdokumenttisi osoitteeseen peppina.auvola@arespartners.fi.

Communications Specialist, Outotec

Outotec provides leading technologies and services for the Sustainable use of Earth’s natural resources. As the global leader in minerals and metals processing technology, we have developed many breakthrough technologies over the decades for our customers in metals and mining industry. We also provide innovative solutions for industrial water treatment, the utilization of alternative energy sources and the chemical industry. Outotec shares are listed on NASDAQ OMX Helsinki. www.outotec.com

At Outotec we are passionate about building innovative and sustainable solutions that fulfill world’s growing need for natural resources. We are continuously entering new markets and businesses, which creates interesting opportunities for personal and professional growth in our multinational work environment.

We are looking for a Communications Specialist to join our Corporate Communications team in Espoo, Finland.

As Communications Specialist, you will:

  • Prepare and share content in Outotec’s various internal and external communication channels mainly in English
  • Produce and edit videos from events and interviews
  • Take and edit photos
  • Manage Outotec’s internal and external video channels
  • Keep an eye on current and new social media channels, apps and trends
  • Create editorial calendars and coordinate posts with other content providers
  • Collaborate with and support other global teams in communication

To succeed, you will need:

  • A degree in communications and media
  • Relevant work experience, preferably in a B2B company
  • To master various digital and social media channels
  • Familiarity with cameras and other devices, and you are eager to learn more
  • To be a service-minded team player
  • Fluency in English with good writing and digital communication skills
  • Ability to work under tight timelines
  • Good command of Office365 and Adobe’s picture and video editing applications

The position will be permanent and full-time job. You will report to Head of Corporate Communications.

Location: Finland / Espoo
Organization: Human Resources & Communication
Employment type: Permanent, Full time

Apply >>