YHTEISTYÖ – VIESTINNÄN UUSI KUNINGAS

Tiedote, uutinen, STT:n jakelulista faksilla (muistaako kukaan faksin?), asiakaslehti, henkilöstölehti, artikkeli, blogi, uutiskirje, video, verkkojulkaisut, vlogi, some kaikkine kommervenkkeineen ja jippoineen (älä käsitä väärin, rakastan somea), infografiikka, Periscope, podcast, data-analytiikka, robotiikka…

Moni viestinnän ammattilainen harkitsee uranvaihtoa. He kokevat, ettei työ saa arvostusta työyhteisössä ja se muodostuu entistä useammin irrallisista toimenpiteistä. Kiire ja yksittäiset postaukset ohjaavat tekemistä. Viestintä pirstaloituu – pysyykö identiteetti perässä?

Kirjoittaja: LEENA RANTASALO

Kirjoittaja: Piia Pietilä

14.11.

Kirjoittaja: Henna Mäkelä

10.11.

Kirjoittaja: Elina Ukkonen

2.11.

Kirjoittaja: Sanna Fäldt

26.10.

Kirjoittaja: Kaisa Alapartanen

10.10.

Hybridimalli haastaa perinteisen viestintäkulttuurin – tarve osaaville viestijöille on suurempi kuin koskaan

Koronapandemia mullisti työelämää ja erityisesti työyhteisöviestintää kiihdyttämällä uusien digitaalisten viestintäkanavien käyttöönottoa. Se muutti perustavanlaatuisesti käsitystämme läsnäolosta ja vuorovaikutuksesta työelämässä. Hybridityö on tullut jäädäkseen ja parhaita toimintatapoja uuteen arkeen etsitään ja kokeillaan kuumeisesti. Viestijät voivat sujuvoittaa muutosta esimerkiksi luomalla yhteisiä pelisääntöjä…

Kirjoittaja: Eva Torra