Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.
Siirry etusivulle

Kattavalla työkokemuksella yrityskulttuurin ymmärrystä

Julkaistu

Viestinnän ja HR:n ammattilaiset sekä johtajat yhteen tuova Törmäys 2016 -tapahtuma on kulman takana. Päivän aikana tullaan pureutumaan etenkin työyhteisön motivointiin, innostukseen ja siihen, miten toimiva viestintä tuottaa tulosta tilanteessa kuin tilanteessa. Yksi päivän puhujista on Valion strategian ja HR:n johtaja Rauno Hiltunen. Hänen Törmäykseen tuomansa osaaminen ja tieto ovat monien vuosien ajalta, eri työnkuvista ja -tilanteista kerättyä ja jalostettua.

Rauno Hiltunen on tehnyt pitkän uran Valiolla. Hän on työskennellyt yrityksessä aina opintojensa valmistumisesta lähtien ja kokemusta on kertynyt niin myynnistä, markkinoinnista kuin yrityssuunnittelustakin. Tällä hetkellä johtoryhmän jäsenenä Rauno vastaa strategiasta, HR:stä, konserniviestinnästä ja edunvalvonnasta.

Hiltunen_Rauno_500 round

- Mentaliteettini on sellainen, että haluan jatkuvasti oppia uutta. Valio on mahdollistanut sen, sillä sama työnkuva on minulla säilynyt kerrallaan vain muutamia vuosia. Ja onhan täällä muutenkin todella hienoa työskennellä. Siksi olen viihtynyt täällä vuosia, kertoo Hiltunen.

Erilaiset työnkuvat ovat myös mahdollistaneet kokonaisvaltaisen yrityskulttuurin ymmärryksen. Pitkän uran aikana kaikki Valion toiminnan osa-alueet ovat tulleet Raunolle tutuksi:

- Pidän toistuvasti yhteyttä maidontuottajiin. Meille on tärkeää tuntea kaikki toimintamme osat ja maitotilat ovat toiminnan sydämessä. Viestinnän ja HR:n toiminta on taas vahvasti linkittynyttä, joten kokemus molemmista antaa hyvän pohjan tehokkaalle työyhteisöviestinnälle.

Suomalaisella Sisulla eteenpäin

Yrityksenä Valion juuret juontavat jo aina 1900-luvun alkuun. Silloin laatuvoin vientiä edistäväksi tahoksi perustettu yritys on kasvanut suomalaisen identiteetin mukana aina nykypäivään asti. Nykyään Valio työllistää noin 4000 henkilöä, joista jonkin verran yli 50 henkeä työskentelee markkinoinnin, viestinnän ja HR:n parissa. Valio on nähnyt vuosien mittaan liudan yhteiskunnallisia muutoksia ja mukautunut niihin. Vahvat perinteet ovat toiminnan pohjana edelleen.

- Valiolaiset ovat ylpeitä työstään. Meillä kaikilla on yhteinen, yhteiskunnan parantamisen tavoite, jonka eteen teemme systemaattisesti töitä. Työhön ja tavoitteeseen liittyy ehdottomasti myös tunnetta, eikä työtä tehdä vain numeroiden eteen, johtaja kuvailee.

Kun tavoite on selvä kaikille työntekijöille ja myös johtoportaalle läheinen, on siihen helppo sitoutua. Yhteen hiileen puhaltaminen kantaa yritystä vaikeidenkin aikojen yli. Esimerkiksi vuoden 2014 Venäjän vastapakotteiden myötä Valiolla huomattiin, millainen vahvan yrityskulttuurin vaikutus on muutokseen. Itse valiolaisia Hiltunen kuvailee sisukkaiksi.

Lehmille ei voi sanoa ”älä lypsä”, joten mukautuminen lähtee tietysti ihmisistä. Vaikka vahva yrityskulttuuri tuo muutokseen myös haasteita, oli se keskeisessä osassa sitä, että kaikesta kyllä selvittiin. Valiolaisilta löytyy ehdottomasti sitä kuuluisaa sisua.

Parempaan työyhteisöviestintään, työntekijöiden motivointiin ja toimivaan HR:ään Raunolla on yksi vinkki, joka on ylitse muiden.

- Läpinäkyvyys, ehdottomasti. Asioita ei saa painaa villaisella.

Rauno Hiltunen ottaa lavan haltuunsa Törmäys 2016 -tapahtumassa 7.4. klo 9:15. Lisätietoja tapahtuman aikataulusta ja puhujista löydät tästä.

Kirjoittaja

Sinua saattaisi kiinnostaa myös