Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.
Siirry etusivulle

Julkaistu

Koko ympäröivä yhteiskunta on ollut suuren kriisin ympäröimänä viimeiset kuukaudet. Samaan aikaan monessa organisaatiossa on pitänyt miettiä, miten johdetaan kriisiä ja henkilöstöä, mitä tehdään kehityshankkeille, mittareille, tavoitteille ja miten strategian linjaukset ohjaavat toimintaa poikkeustilanteessa? Tämä hetki onkin omiaan haastamaan olemassa olevia strategioita ja toimintamalleja. Mitä varten ne on luotu ja kuinka aikaa kestäviä ne ovat.

Olemme LähiTapiolassa uudistaneet sekä itse LähiTapiola-ryhmää että viestintää hyvin voimakkaasti viimeisten vuosien ajan. Olemme muuttuneet ja muuttumassa kohti viestivää organisaatiota, jossa kaikki viestivät ja toteuttavat missiotamme ja visiotamme. Viestintästrategia on luotu kestämään koko yrityksen kolmevuotisen strategiakauden.

Luonnollisesti meneillä oleva yhteiskunnallinen kriisi on vaikuttanut myös meihin yrityksenä ja asiakkaisiimme. Olemme kuitenkin voineet nojata kaiken aikaa viestinnässä strategisiin valintoihimme, jotka luovat yhteistä sisäistä kulttuuria, luotsaavat jokaista työntekijäämme toimimaan strategiamme mukaisesti  ja rakentavat meistä ulkoisesti ykköstä. Valintoja tehdessämme kiinnitin erityistä huomiota siihen, että jokainen valinta 1) tukee ryhmän strategian toteutumista, 2) tukee muita valintoja ja 3) kestää aikaa.

Kiinnitin erityistä huomiota siihen, että jokainen valinta 1) tukee strategian toteutumista, 2) tukee muita valintoja ja 3) kestää aikaa.

Poikkeustilanteessa strategian toimivuus on todellakin testattu ja omalta osaltani voin suoraan todeta, että ilman sitä olisimme olleet melko tyhjän päällä. Selkeät valinnat, jotka antavat tilaa ketteryydelle, ovat olleet selkäranka, jonka puitteissa olemme muokanneet viestintäämme poikkeustilanteen vaatimusten ja mahdollisuuksien mukaan.

Strategia pohjana ja uusi arki toimintaympäristöä määrittävänä teemana, olemme jopa pystyneet kehittämään nykyisiä viestinnän toimintamallejamme. Katse on toki jo tulevaisuudessa: mitkä asiat ovat tulleet jäädäkseen, millaisia kerrannaisvaikutuksia kaikilla nyt näkyvissä olevilla muutoksilla on ja millaisia asioita meidän on näihin muutoksiin peilaten huomioitava.

Omat havaintoni voisi kiteyttää seuraavasti:

  • Huolella rakennettu strategia on kullan arvoinen - myös muutostilanteessa
  • Strategia tarjoaa mukavuusalueen, jonka puitteissa on helpompi valita uudet kokeilut ja kehittymistä tarjoavat ”taistelut”
  • Muutokset ovat parhaita mahdollisuusalueita (joku sanoisi epämukavuusalueita), joissa suurin oppiminen voi tapahtua

Muutosten ristiaallokossa ja kuudennella etätyöviikolla olisi mahtava kuulla muiden kokemuksia ja ajatuksia – mikä teillä on toiminut, mitä uutta olette kokeilleet ja miten valmistaudutte tulevaan? Yhdessä me viestijätkin olemme vahvempia.

Kirjoittaja

Sinua saattaisi kiinnostaa myös