Jaa artikkeli:

Viestinnän ammattilaiset tekevät työtään jokaisen organisaation ytimessä. Heidät tunnetaan kasvun ja muutoksen olennaisena voimavarana. He ovat vastuullisuuden ja eettisyyden vaalijoita. Viestijät ovat monialaisia ammattilaisia, ja heidän osaamistaan arvostaa koko yhteiskunta.

Tällaista tulevaisuuskuvaa ProComin hallitus ja toimisto ovat visioineet viestijöitä varten. Visio vastaa kysymykseen, millainen olisi ihannekuva ammatille, joka juuri nyt elää voimakasta murrosta.

Viestinnän ammattilaisen toisenlainen tulevaisuus on syntynyt viestijöille suunnattujen tutkimusten ja kyselyiden antaman tiedon perusteella. Olemme kuunnelleet jäsenkuntaa ja olemme suhtautuneet vakavasti niihin huoliin, joita työnkuvan voimakas muutos on viestijöiden keskuudessa aiheuttanut.

ProComin uusi strategia ja visio asettavat suuntaviivat uuden ammatti-identiteetin rakentamiselle

Uuden visiomme mukaisesti Luomme kasvua ja muutosta. Se tarkoittaa, että autamme viestijöitä ottamaan paikkansa organisaatioiden kasvun ja muutoksen keskeisimpinä mahdollistajina.

Kasvun ja muutoksen kyvykkyys edellyttää viestijöiltä uusien tietojen ja taitojen oppimista. Tarvitaan rohkeutta, nöyryyttä ja sydämen paloa. Ei kuitenkaan ole olemassa vain yhdenlaista mallia viestinnän ammattilaisuuteen. Kenties tittelitkin ovat jotain muuta tulevaisuudessa. Kansainvälisissä verkostoissa puhutaan etiikka- tai filosofiajohtajista ja ProComin visiotyöryhmän mukaan kokenut viestijä saa tulevaisuudessa organisaationsa strategin roolin.

ProCom kuuntelee jäsenkuntansa tarpeita. Uuden strategiamme mukaisesti tarjoamme sitä, mitä olemassaolomme tärkein kohderyhmä tarvitsee. Ymmärtääksemme entistä paremmin jäsenkuntamme tarpeita panostamme jatkossa jäsenten urakehityksen tukemiseen. Kun viestijä tunnistaa vahvuutensa, paljastuvat samalla ne alueet, jotka kaipaavat vahvistusta. Räätälöidympää koulutusta, sitä siis voimme ProComissa luvata. Toisenlainen tulevaisuus avaa ovet työnkuviin, joita emme osaa vielä sanoittaa.

Viestijän verkosto on arvokas pääoma

ProComin ja sen kansainvälisten yhteistyökumppaneiden verkostojen voimana on toisilta toisille vertaisoppiminen. ProComin visiossa tehdään entistä enemmän yliammatillista yhteistyötä. Viestijän verkosto on arvokas pääoma, jonka jokainen työtä vaihtava vie mukanaan. Verkostoja arvostetaan jo nyt, mutta vastuullisuutta ja eettisyyttä edellyttävässä tulevaisuudessa vielä enemmän. Yhä useampi viestijä löytää uuden työn ProComin urapalvelujen, kuten suorahaun avulla.

ProCom on Suomen suurin alansa järjestö. Sillä on yli 70-vuotinen historia ja noin 3 000 osaajan pääoma. Mikä järjestö! Lupaamme tarjota mahdollisuuksia tärkeän uuden ammattiroolin omaksumisessa. Lupaamme pitää yllä keskustelua viestinnästä ja sen kasvavasta roolista yhteiskunnassa.

Oletko sinä valmis ottamaan haasteen vastaan ja kehittämään osaamistasi seuraavan vuosikymmenen viestintätyöhön? Osaavia ja motivoituneita viestijöitä tarvitaan nimittäin enemmän kuin koskaan!

Toisenlaiseen tulevaisuuteen pääset kyytiin ProCom-päivässä 5.6., jossa kuulemme ProComin visiotyöryhmän esityksen siitä, millaisessa haasteellisessa maailmassa tulevaisuuden viestintäammattilainen toimii. Kyseessä on sinun toisenlainen mahdollisuutesi. Tule mukaan!

Jaa artikkeli:

Lisää artikkeleita tältä kirjoittajalta:

Kirjoittajan arkisto

Avainsanat: , ,

Kaisa Lipponen on ProComin hallituksen puheenjohtaja sekä Nesteen viestintä- ja brändimarkkinointijohtaja. Twitter: @kailipp

Kirjoittaja on ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry:n toimitusjohtaja. Twitter: @elinamelgin

Yhteistyökumppanit

Gonin/Creative

KIRJOITA VASTAUS AIHEESEEN

Sinun täytyy olla kirjautunut sisään kommentoidaksesi