Viestintäpäällikkö, Geologian tutkimuskeskus

Geologian tutkimuskeskuksessa teemme työtä maamme hyväksi. Tuotamme puolueetonta tutkimustietoa, josta on apua esimerkiksi ilmastonmuutoksen, energiamurroksen ja kiertotalouden haasteiden ratkaisemisessa. Yli 400 asiantuntijaamme ovat erikoistuneet mineraalitalouteen, energia-, vesi- ja ympäristökysymyksiin sekä digitaalisiin ratkaisuihin. Yhdessä suomalaisten ja kansainvälisten kumppaneidemme kanssa rakennamme kestävämpää tulevaisuutta. GTK on työ- ja elinkeinoministeriön alainen tutkimuslaitos. – www.gtk.fi

 

Haemme kokenutta ja näkemyksellistä viestintäpäällikköä Geologian tutkimuskeskuksen viestintä- ja markkinointitiimiin Espooseen, Kokkolaan, Kuopioon, Outokumpuun tai Rovaniemelle.

Edistät uudistuvan tutkimuskeskuksen ja sen tutkimuksen ja palveluiden tunnettuutta. Tehtäviisi kuuluvat ulkoisen viestinnän kehitys, suunnittelu ja toteutus. Johdat eri viestintäkanavien hyödyntämistä sekä kehittämistä. Tehtäviisi kuuluvat mm. sosiaalisen median strategian luominen, toteuttaminen ja raportointi sekä mediasuhteiden hoitaminen. Olet mukana hankkeiden ja kampanjoiden monikanavaisessa viestinnänsuunnittelussa ja -tuotannossa. Osallistut myös työyhteisöviestinnän kehittämiseen ja toteuttamiseen.

Teet tiivistä yhteistyötä sisäisten ja ulkoisten kumppaneiden kanssa. Kehität koko yhteisön viestintätaitoja ja sparraat viestinnällisiin asioihin liittyen. Päivittäisessä työssäsi huolehdit sisältöstrategian ja toimintasuunnitelman toteutumisesta yhdessä tiimin kanssa. Osallistut itsekin aktiivisesti sisällön ja materiaalien tuottamiseen.

 

Odotamme sinulta

  • Sinulla on tehtävään soveltuva korkeakoulututkinto
  • Olet viestinnän ammattilainen, jolla on monipuolista kokemusta vastaavista tehtävistä usean vuoden ajalta
  • Tunnet monikanavaisen digitaalisten viestintäkanavien maailman ja modernin viestinnän mahdollisuudet
  • Toimintatavoiltasi olet ratkaisuja hakeva, positiivinen ja oma-aloitteinen tekijä, joka osaa priorisoida ja toimia ripeästi myös paineisissa tilanteissa
  • Sinulla on vahvat vuorovaikutustaidot ja teet mielelläsi töitä laajan kollega- ja sidosryhmäjoukon kanssa.
  • Hallitset suomen kielen hyvin sekä kirjallisesti että suullisesti. Sinulta sujuu työskentely myös englanniksi sekä suullisesti että kirjallisesti. Ruotsinkielentaitosi on tyydyttävä.

 

Luemme eduksi

  • Kokemuksen monitahoisten ja haastavien aiheiden viestinnästä
  • Kokemuksen työskentelystä kansainvälisessä toimintaympäristössä

 

Tarjoamme sinulle

  • Monipuolisen ja merkityksellisen tehtäväkentän, jossa pääset vaikuttamaan tutkimuskeskuksen brändiin, kehittämään tulevaisuuttamme ja rakentamaan uutta
  • Mahdollisuuden vaikuttaa omaan työhösi
  • Monimuotoisen työyhteisön, jossa arvostetaan jokaisen työpanosta. Uudistamme määrätietoisesti osaamistamme ja toimintaamme
  • Joustavat etätyömahdollisuudet
  • Henkilöstömme hyvinvoinnista huolehdimme laaja-alaisen työhyvinvointia tukevan toiminnan ja kattavan työterveyshuollon avulla.

 

Tutustu meihin lisää: www.gtk.fi/ura-gtkssa

 

Palkkaukseen liittyvät tiedot

Tehtävän palkkaus määräytyy vaativuusluokan 10 sekä tehtävään valittavan henkilön osaamisen mukaan. Palvelussuhteen alkuvaiheessa kokonaispalkka on noin 4 440–4 730 €/kk.

 

Turvallisuusselvitys

Virkaan tai tehtävään valittavasta henkilöstä voidaan tehdä hakijan suostumuksella henkilöturvallisuusselvitys (Turvallisuusselvityslaki 726/2014). Turvallisuusselvitysmenettelystä ja selvityksen kohteen oikeuksista löytyy tarkempia tietoja osoitteessa www.supo.fi

 

Muut tehtävään liittyvät tiedot

Tehtävä alkaa 1.3.2021 tai sopimuksen mukaan. Työsuhde on toistaiseksi voimassa oleva.

 

Lisätietoja antaa tuleva esimiehesi viestintäjohtaja Lotta Knuutinen, lotta.knuutinen@gtk.fi, puhelin 029 503 2131, parhaiten tavoitettavissa 27.11. klo 14-16 ja 3.12. klo 9-10.

 

Odotamme hakemustasi ansioluetteloineen 10.12.2020 klo 16.15 mennessä Valtiolle.fi-palvelun kautta, työavain 32-1000-2020.

Viestintäsuunnittelija, Suomen Asuntomessut

Suomen Asuntomessut juhli kesällä työn merkeissä ja turvallisuutta korostaen 50-vuotista taivaltaan messutapahtumana. Katse on kuitenkin pitkälle eteenpäin ja uudistumisen henki vahva. Virtuaaliset Asuntomessut avautuivat samalla kun fyysiset messuportit sulkeutuivat. Messupaikkakunnat on päätetty tällä hetkellä vuoteen 2025 saakka ja niiden rinnalle kehitämme vahvasti digitaalisia palveluja. Olemme päivittäneet strategian ja päättäneet panostaa entistäkin enemmän tutkimus- ja kehitystoimintaan sekä ympärivuotiseen vaikuttamiseen. Missio on kiteytetty muotoon: ”Haluamme olla inspiroivin tapa oivalluttaa fiksuja asumisen ratkaisuja”. Kestävän kehityksen ja vastuullisuuden teemat ovat koko ajan enemmän toimintamme keskiössä.

Etsimme nyt ydintiimiimme monipuolisesta viestinnästä innostuvaa

Viestintäsuunnittelijaa

Asuntomessujen viestinnän skaala on laaja: asumisen teemojen kiinnostavien kulmien tunnistamista ja esiintuomista, sisällöntuotantoa hankkeen eri vaiheissa ja eri kanavissa, satoja mediakontakteja per messuhanke, erilaisia tilaisuuksia, taktista lipunmyynnin kampanjointia, virtuaalisten messujen kehittämistä ja ennen kaikkea rikasta yhteistyötä yhteistyökumppaneidemme ja messupaikkakuntien kanssa.

Toimimme pienellä ydintiimillä tiiviissä yhteistyössä messupaikkakunnan projektitiimien ja yhteistyökumppaneiden muodostaman verkoston kanssa. Meiltä puuttuu tällä hetkellä tärkeä pala, kädet savessa toimiva, mutta samalla idearikas tekijä, jonka työtehtävät koostuvat seuraavista:

  • Sisällöntuotanto eri Suomen Asuntomessujen kanaviin
  • Sisäinen viestintä verkostossa
  • Tiedotteiden kirjoittaminen, median kontaktointi ja mediaseuranta
  • Mediatilaisuuksien ja tapahtumien järjestäminen
  • Some-seuranta ja osallistuminen keskusteluihin
  • Kuvapankin ylläpito ja kehittäminen, kuvausten järjestely ja organisointi
  • Verkkosivujen päivittäminen ja virtuaalisen messukokemuksen toteuttamiseen osallistuminen

Paikka on todellinen viestinnän näköalapaikka, pääset tekemään ja oppimaan laajasti viestinnän osa-alueita. Työtehtävät vaihtelevat myös vuodenkierron mukaan messuhankkeen eri vaiheissa, mikä takaa, ettei tasaisen tylsää työpäivää ole tiedossa.

Arvostamme seuraavanlaista taustaa ja osaamisia:

  • Soveltuvaa tutkintoa sekä vähintään muutaman vuoden työkokemusta vastaavista tehtävistä
  • Kiinnostusta ja osaamista sosiaalisen median ja verkkoviestinnän sisältöjen tuottamiseen. Kykenet sekä hallinnoimaan että tuottamaan erilaista sisältöä eri sosiaalisen median kanaviin ml. FB, Instagram, Pinterest, Twitter, LinkedIn
  • Kokemusta uutiskirje- ja sisällönhallintatyökalujen käytöstä, Contentful-osaaminen katsotaan eduksi
  • Taitoa tuottaa ytimekästä ja selkää tekstiä, kykyä tarinallistaa
  • Visuaalista silmää valokuvaamiseen, kuvankäsittelyn perusosaamista, mielellään kokemusta myös videoiden tuottamisesta
  • Oma-aloitteisuutta, mutkatonta yhteistyön asennetta ja joustavuutta toimia monenlaisissa tiimeissä ja verkostoissa
  • Kykyä nauttia erilaisista työympäristöistä live-tapahtumasta etä- ja toimistotyöhön saakka
  • Tsemppari-henkeä yhdistettynä järjestelmälliseen työotteeseen, tykkäät suunnitella hommia ja toteuttaa ne aikatauluissa
  • Henkilöauton ajokorttia ja mahdollisuutta työskennellä myös messupaikkakunnalla tapahtuman aikana sekä ajoittain myös muulloin

Kiinnostuitko? Lähetä hakemuksesi ja CV:si palkkatoiveen kera viimeistään 7.12.2020 osoitteeseen viestinta@asuntomessut.fi.

Lisätietoja tehtävästä antaa kehitysjohtaja Anne Pallaste 27.11. klo 14-16 ja 1.12. klo 13-14, puh. 050 3553530.

 

Osuuskunta Suomen Asuntomessut on yleishyödyllinen organisaatio, joka edustaa toiminnassaan ensisijaisesti asukkaan näkökulmaa. Tuotot käytetään toiminnan kehittämiseen ja asumisen tutkimus- ja kehitystoiminnan tukemiseen. Vuonna 1966 perustetun osuuskunnan jäsenet ovat Asuntoreformiyhdistys, Finanssialan Keskusliitto, Osuuspankkikeskus, Danske Bank, Suomen Asuntoliitto, Suomen Kuntaliitto, Suomen Messusäätiö ja Säästöpankkiliitto.

Communications Manager, Valio

Valio is looking for a

Communications Manager (external communications & stakeholder relations)

to lead Valio’s external communications and develop an active dialogue with stakeholders – from media to decision makers and NGOs. Want to be part of a team of warm-hearted Valio people who have a shared purpose? We want to revolutionise milk production and make it carbon-neutral by 2035. At the same time, we are developing innovative food solutions.

As Communications Manager, you are responsible for developing and implementing Valio’s group-level communication in Finland and globally. You work with strategy, business, sustainability, and R&D topics in close collaboration with colleagues in these areas. Our Group Communications team is part of Valio’s Sustainability and Stakeholder Relations function.

Your main responsibilities include both strategic planning and hands-on tasks:

  • Creating external communication plans and content
  • Providing information to Finnish and global media
  • Supporting Valio’s experts and top management in communication-related issues
  • Engaging in active dialogue with external stakeholders (e.g. media, decision makers, NGOs, educational institutions)
  • Leading a network of global communications colleagues within Valio
  • Managing crisis communications together with the communications director
  • Leading Valio’s sustainability reporting

Requirements:

  • Good communication and people skills
  • Proactive and service-minded
  • Excellent writing skills with a down-to-earth tone
  • Interest in following social discussion and politics
  • Good presentation skills (you aren’t shy in front of the camera)
  • Calm approach and good prioritizing skills (plans can suddenly change)
  • Fluent in Finnish and English (Swedish is a plus!)
  • At least five years of relevant experience, e.g. in journalism, corporate communications or public affairs
  • A degree majoring e.g. in communications, journalism, business or political science

We offer the broad opportunities of an international and forward-looking food company and a welcoming and supportive company culture. We invite you to experiment and learn with us.

For more information about this position, please contact Communications Director Helena Karhujoki, tel. +358 50 911 7059, on 26 November between 9.00 and 10.00 or on 1 December between 15.00 and 16.30.

Find out more about Valio at www.valio.fi and www.valio.com.

Please send your application, including CV and salary request, by 6 December 2020 through the job application page.

At Valio, we work together to make life better. Our innovative community develops and produces nutritious food products that are loved by consumers in 60 countries. We are Finland’s biggest food exporter. We are driven by a responsible mindset in everything we do, and we are working with our partners to make our milk carbon neutral by 2035.

Valio is a company owned by Finnish family farmers, employing over 4,000 people around the world in various career fields. We make it a priority that our people can grow and develop in their work, and we want to give them the best ingredients to do so.

Viestintäasiantuntija, HUS

Kiinnostaako sinua työ kansainvälisesti korkeatasoisessa organisaatiossa? Haluatko työskennellä yhteiskunnan hyväksi ja ihmisten parhaaksi? Tule osaksi HUSin uudistuvaa viestintää!

HUSin viestinnän Brändi ja markkinointiviestintä -tiimiin haetaan vakituiseen tehtävään viestintäasiantuntijaa, jolla on taitoa ja intoa sukeltaa sisään erikoissairaanhoidon, brändinhallinnan ja markkinoinnin maailmoihin.

Työskentelet osana Brändi ja markkinointiviestintä -tiimiä, jossa on jatkossa kahdeksan kokopäiväistä viestintä- tai markkinointiammattilaista. Hoidamme yhdessä tiimimme vastuualueen tehtäviä ja kehitämme HUS -brändiä ja markkinointiviestintää.

Toimit myös HYKS-sairaanhoitoalueen Sydän- ja keuhkokeskus sekä Syöpäkeskus -tulosyksiköiden viestintäpartnerina ja vastaat kokonaisvaltaisesti tulosyksiköiden viestinnästä. Teet tiivistä yhteistyötä tulosyksiköiden johdon sekä asiantuntijoiden kanssa.

Esimiehenäsi toimii Brändi ja markkinointiviestintä -tiimin vetäjä. Hänen lisäkseen raportoit Sydän- ja keuhkokeskuksen sekä Syöpäkeskuksen tehtävien osalta yksiköiden johdolle.

 

Tehtävässä edellytetään kykyä toteuttaa ja kehittää tulosyksiköiden viestintää itsenäisesti sekä operatiivisella että taktisella tasolla:

  • Tulosyksikön tärkeimpien painopisteiden, tavoitteiden ja mittareiden tunnistaminen ja asettaminen yhdessä yksikön johdon ja viestinnän johdon kanssa
  • Viestinnän keinojen valinta ja suunnittelu
  • Tulosyksikön sisältöjen ja viestintämateriaalien tuottaminen ja kanavien omistajuus
  • Tulosten seuranta ja raportointi
  • Yksikön viestintäpalvelut ja näkyvyys

Tehtävässä menestyäksesi tarvitset:

  • Monipuolista viestintäkokemusta
  • Aktiivisen, oma-aloitteisen asiantuntijaotteen
  • Priorisointi- ja paineensietokykyä
  • Hyvät vuorovaikutustaidot
  • Hyvän tuntuman nopeasti kehittyvään viestintäkenttään
  • Kokemusta tai halua kehittyä markkinointiviestinnässä ja brändin kehittämisessä

 

Aloitat tehtävässäsi 11.1.2021 tai sopimuksen mukaan.

Tarjoamme sinulle merkityksellistä työtä Suomen suurimmassa terveydenhuollon tuottaja- ja tutkimusorganisaatiossa. Työympäristömme on poikkeuksellisen monipuolinen ja brändinäkyvyytemme suuri.

Kelpoisuusehtona on soveltuva korkeakoulututkinto ja soveltuva työkokemus.

Kielitaito: Erinomainen suomen kielen taito. Tyydyttävä ruotsin kielen taito ja riittävä englannin kielen taito. Edellytettyä laajempi kielitaito (ruotsi, englanti, venäjä) katsotaan hakijalle eduksi.

Edellytämme asiakas- ja potilastiloissa työskentelevältä tartuntatautilain mukaista rokotussuojaa, ja terveydenhuollon toimintayksiköissä työskentelevältä terveydentilan selvitystä keuhkotuberkuloosista.

Ota yhteyttä ja kysy lisää: markkinointipäällikkö Elina Tuori, puh. 040 767 0687, tavoitettavissa 26.11. klo 8.30-9.30 ja 30.11. klo 15-16.

Tule hyvän työn tekijäksi HUSiin! Lähetä hakemus hakuajan loppuun 2.12. mennessä.

Hae tehtävää: https://rb.gy/bqc9sy

 

HUS Helsingin yliopistollisessa sairaalassa saa vuosittain hoitoa noin 680 000 potilasta. HUSissa työskentelee lähes 27 000 ammattilaista kaikkien potilaiden parhaaksi. Vastuullamme on 24 jäsenkunnan asukkaiden erikoissairaanhoito. Lisäksi meille on keskitetty valtakunnallisesti useiden harvinaisten ja vaikeiden sairauksien hoito.

HUS on Suomen suurin terveydenhuoltoalan toimija ja maan toiseksi suurin työnantaja. Osaamisemme on kansainvälisesti tunnettua ja tunnustettua. Yliopistollisena sairaalana tutkimme ja kehitämme jatkuvasti hoitomenetelmiämme sekä toimintaamme. HUS on savuton.

Viestinnän harjoittelija, ProCom

ProCom on viestinnän ammattilaisten järjestö, joka toimii jäsentensä osaamisen kehittäjänä, yhteistyöfoorumina ja alan vaikuttajana. Jäsenistömme koostuu noin 3000 viestinnän ammattilaisesta. Visiomme on: Luomme kasvua ja muutosta.

Etsimme kahta viestinnän harjoittelijaa kevätkaudeksi 2021

Harjoittelijana luot sisältöjä ProComin someen, nettisivuille ja uutiskirjeisiin. Sen lisäksi autat hybriditapahtumakoordinoinnissa toimistolla ja sen ulkopuolella. Saat laaja-alaista käytännön kokemusta ProComin toimistoarjesta aina laskutuksesta jäsenrekisterin hallintaan. Pääset myös ideoimaan ja toteuttamaan pidempiaikaisia projekteja, kuten erilaisia käynnissä olevia kehityshankkeita. Lopullinen työnkuva muokkautuu osin myös harjoittelijan omien kiinnostuksen kohteiden mukaan.

Toivomme, että opintosi sisältävät viestintää. Olet työhön reippaasti tarttuva ja avoin persoona sekä nautit tiimityöskentelystä. Erinomaiset kirjoitus- ja asiakaspalvelutaidot ovat välttämättömät.

Harjoittelun kesto on noin 5 kuukautta ajoittuen tammi-kesäkuun välille. Tarkempi ajankohta sovitaan yhdessä harjoittelijan kanssa.

Miksi hakea harjoittelijaksi ProComiin?

  • Harjoittelu tarjoaa hyvän kuvan siitä, mitä viestintätyö voi sisältää sekä ainutlaatuisen ja keskeisen paikan suomalaiseen viestintäkenttään.
  • Pääset suunnittelemaan ja viemään omia ideoitasi käytäntöön, kuulemaan asiantuntijoita ja tapaamaan viestinnän ammattilaisia. Kohtaamisten kautta ammatti-identiteettisi saattaa kirkastua!
  • Et ole muille procomilaisille harjoittelija, vaan kollega, jota kannustetaan osallistumaan ideointiin ja yhdessä tekemiseen. Pieni ja tehokas porukka toimistolla on päiviesi piristys ja oppimisesi vankka tuki!

Hakeminen: Palkkaamme harjoittelijat heti sopivien löydyttyä, joten toimitathan hakemuksesi ja ansioluettelosi mahdollisimman pian, viimeistään 13.12. johtaja Miia Rosenqvistille osoitteeseen miia.rosenqvist@procom.fi.

Kerro hakemuksessasi, miksi ProCom kiinnostaa sinua, mitkä ovat viestinnälliset vahvuutesi ja missä toivoisit kehittyväsi. Ensimmäiset haastattelut pidetään etäyhteydellä joulu-tammikuun aikana.

Palkka: 1300 euroa / kk + lounasetu

Lue lisää ProComista verkkosivuillamme.

Seuraa meitä Instagramissa, TwitterissäFacebookissa ja LinkedInissä.

Tutustu tuleviin työkavereihisi tästä.