Kokenut viestintäammattilainen, Tukes

Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) toimii Helsingissä, Tampereella ja Rovaniemellä. Meillä työskentelee noin 250 asiantuntijaa valvonta-, arviointi-, viestintä- ja kehittämistehtävissä. Edistämme tuotteiden, palveluiden ja teollisen toiminnan turvallisuutta ja luotettavuutta. Asiantunteva ja riskiperusteinen valvonta, valmentava ote ja yhteistyö sekä aktiivinen kehittämis- ja viestintätyö turvaavat luotettavuuden ja turvallisuuden. Tavoitteenamme on vastuullinen, turvallinen ja kilpailukykyinen Suomi. Olemme “Suojan tuoja” – tutustu Tukesiin.

 

KOKENUT VIESTINTÄAMMATTILAINEN

Etsimme osaajaa vastuullisiin viestinnän tehtäviin 1.10.2020 alkaen tai sopimuksen mukaan. Sijoituspaikka on Tampere tai Helsinki.

Virka on vakituinen ja se täytetään 1.2.2021 alkaen. Tehtävän voi ottaa sitä ennen vastaan määräaikaisesti 1.10.2020 alkaen tai sopimuksen mukaan. Viran vakituisen täyttämisen edellytyksenä on, että sitä aiemmin hoitanut henkilö ei virkavapaalta palaa virkaansa.

Pääset viestimään yhteiskunnallisesti merkittävistä ja ajankohtaisista aiheista sekä edistämään Tukesin strategiaa viestinnän keinoin.

Vastaat Tukesin päivittäisviestinnän ja tiedottajatiimin työn koordinoinnista yhdessä viestintäjohtajan kanssa. Osallistut viestinnän kehittämiseen, suunnitteluun ja sisällöntuotantoon. Tehtäviisi kuuluu ajankohtaisten aiheiden seuranta ja niihin tarttuminen. Toimit Tukesin sosiaalisen median kanavien päätoimittajana ja luotsaat Tukesin Suojantuojat-somejoukkoa. Vastaat myös erikseen sovittavien kokonaisuuksien viestinnästä ja toimit viestintäjohtajan ensimmäisenä sijaisena.

Tukesin viestintäryhmässä työskentelee seitsemän viestintäalan ammattilaista Tampereella ja Helsingissä Pasilassa. Teemme kuluttaja-, ammattilais-, sidosryhmä-, strategia- ja työyhteisöviestintää ja tarjoamme käännöksiin, tapahtumiin ja koulutuksiin liittyviä palveluita. Teemme töitä sen eteen, että Tukesin viestintä on avointa, luotettavaa, aktiivista, keskustelevaa, tavoitteellista ja selkeää. Viestintäryhmän jäsenenä osallistut myös muihin viestinnän tehtäviin. Sinulla on soveltuva korkeakoulututkinto tai muulla tavoin hankittua perehtyneisyyttä tehtäväalueeseen. Sinulla on viestinnän opintoja ja riittävä kokemus viestintätehtävistä.

Haemme samaan aikaan myös palvelumuotoilija-viestijää.

Odotamme sinulta
Sinulla on soveltuva ylempi korkeakoulututkinto, viestinnän opintoja ja vähintään 5 vuoden kokemus viestintätehtävistä. Odotamme sinulta näyttöä vastuullisten ja vaativien viestintätehtävien hoitamisesta.

Lisäksi odotamme näitä:

  • luovuus ja idearikkaus
  • nykyaikaisten viestinnän keinojen ja työkalujen hallinta, mukaan lukien visuaalisen viestinnän osaaminen, ja näkemys niiden hyödyntämisestä
  • hyvä paineensietokyky ja joustavuus yllättävissä ja nopeaa reagointia vaativissa tilanteissa
  • erinomaiset yhteistyötaidot
  • aktiivinen kehittämisote
  • hyvä ymmärrys uutis- ja mediatyöstä
  • kyky sparrata ja valmentaa viestintäasioissa
  • oma-aloitteinen ja työt sovitusti maaliin vievä työskentelytapa.

Kokemus tiimien vetämisestä katsotaan eduksi.

Suomen kielen taitosi on erinomainen, kirjallinen ja suullinen ilmaisusi sujuvaa ja selkeää. Kielitaitosi täyttää virkamieskriteerit: puhut ja kirjoitat vähintään tyydyttävästi myös ruotsia. Englannin kielen taitosi on hyvä.

Tehtävän tiedot

Tehtävän kesto: Vakinainen

Työaika: Virastotyöaika

Tehtävä alkaa: 1.10.2020 tai sopimuksen mukaan.

Virka on viraston yhteinen.

Tehtävän hakemista koskevat tiedot

Hae 13.8.2020 klo 14:30 mennessä tästä (ID:  32-549-2020).

Voit kuitenkin hakea tätä työpaikkaa myös toimittamalla hakemuksesi alla olevaan osoitteeseen. Sekä hakemuksessa että kirjekuoressa tulee mainita haettavan tehtävän ID. Hakemuksia ei palauteta.

Turvallisuus- ja kemikaalivirasto
PL 66
00521 Helsinki

Palkkaukseen liittyvät tiedot

Palkkasi koostuu tehtäväkohtaisesta palkanosasta, joka on 3 608,42 euroa kuukaudessa. Lisäksi maksamme henkilökohtaiseen työsuoritukseen perustuvan palkanosan, joka on alussa työkokemuksestasi riippuen enintään 22,75 prosenttia tehtäväkohtaisesta palkasta ja nousee työkokemuksen lisääntyessä enintään 43,5 prosenttiin.

Edut

Panostamme Tukesissa henkilöstömme viihtyvyyteen ja pysyvyyteen.

Tarjoamme sinulle muun muassa:

  • kiinnostavan työn ja paikan tehdä merkityksellistä viestintää
  • liukuvan työajan sekä hyvät mahdollisuudet työn ja vapaa-ajan yhteensovittamiseen
  • hyvät etätyömahdollisuudet ja modernit työskentelytilat
  • tukea ja rohkaisua osaamisen jatkuvaan kehittämiseen
  • laajat työterveyspalvelut
  • Smartumin liikunta- ja kulttuuriedut
  • monipuolista työhyvinvointitoimintaa.

Lisätietoja tehtävästä

Mirva Kipinoinen 12.8. klo 9–11
Viestintäjohtaja
p. 029 5052 119

 

 

Senior Manager of Employer Branding, Fortum

At Fortum we drive change where it matters. We are a leading clean-energy company providing our customers with electricity, heating, and cooling as well as smart solutions to improve resource efficiency. With around 8,300 professionals across the Nordics, Russia, the Baltics, Poland and India, we strive to make an impact through a culture of open leadership, curiosity, and continuous improvement. We are a company for the Doers – those who want to make a difference. Come lead the change with us! www.fortum.com  

Are you energetic, digitally oriented, and ready to take a global leading role in Employer Branding in Fortum?

 

SENIOR MANAGER, EMPLOYER BRANDING

Your role

We are now looking for a Senior Manager Employer Branding Fortum globally. In this role, you will be responsible for the development and execution of employer branding strategies to strengthen Fortum’s employer brand. You will help widen our employer brand awareness and awareness of us in relevant recruitment markets, especially through presence in digital channels. In this work, your insights and expertise in digitalization, social media, employer branding and recruitment marketing initiatives will be important. You will also take part in some employer branding events to help local teams succeed.

Your main responsibilities will be:

  • Drive strategy, creation and execution of all employment brand content and programs
  • Be an ambassador for our employer brand internally and externally, engaging people in innovative and fun ways
  • Lead recruitment communications planning to elevate our employer brand on all platforms and channels
  • Collaborate with all global recruiting leads across Fortum to translate talent needs into employer branding initiatives. This includes proactively identifying potential talent attraction challenges and develop communications and outreach solutions
  • Identify partners, channels and platforms to help amplify and position our employer brand amongst key talents
  • Create innovative engagement programs to continuously evolve our employer brand. This includes providing and maintaining materials for employer branding purposes such as social media stories and videos to showcase our career stories, work environment, and opportunities.

To succeed in this role, close collaboration with business across the divisions and countries is key to ensure talent attraction and development. You will also collaborate with the Brand team and other key stakeholders to continuously improve our employer value proposition and employer brand awareness.

You will report to Vice President, People and Employee communication, Consumer Solutions. Where you are located is up to you, you can be in any of our new campuses in Stockholm, Helsinki or Oslo. The job requires traveling.

 

We offer you

If you join us, we can offer you a fast-evolving international working environment in the junction of start-up dynamics and big corporation. You will have an opportunity to work with different type of businesses and responsibilities within Fortum as well as with universities and other external stakeholders. This will offer you great opportunities for personal learning and professional development. In addition, our new campuses provide an inspiring and modern setting for your everyday work.

This is a permanent full-time position with an attractive compensation and benefits package.We offer you a fast-evolving international working environment in the junction of start-up dynamics and big corporation. You will have an opportunity to work with very different types of responsibilities with ambitious targets to build functioning collaboration between Fortum and world’s leading universities and research institutions, as well as ensuring successful intellectual property and patenting strategy. You have the opportunity to develop your skills and expertise in new areas and technologies. You’ll also get to work in an environment that combines the freedom and speed of a start-up with the support of a big corporation.

Your qualifications

  • Master’s degree in Marketing, Communication, Business, Management, HR, or other relevant fields.
  • 5+ years of experience in developing and executing employer branding strategies in a cross-functional, global organization
  • Experience in using data to tell compelling stories
  • Interest and activeness in digital and social media
  • Interested in and up to date on market changes and trends
  • Excellent written and verbal communication, and fluency in English
  • Structured way of working
  • Positive and team-oriented attitude with proactive approach

 

Interested?

Send your application via our online recruitment system at your earliest convenience and latest by 16.August 2020. For more information please contact Employee engagement specialists Anna Christensen on anna.christensen@fortum.com. Due to summer holidays the response time will be a bit longer but don’t hesitate to send a message and we will get back to you in August.

Kaksi viestinnän asiantuntijaa, Humana

Humana on johtava pohjoismainen sosiaali- ja hoiva-alan toimija, joka tarjoaa perheiden ja yksilöiden lastensuojelu-, asumis- ja avopalveluita. Rakennamme kehittyvän alan tulevaisuutta keskittyen laatuun ja asiakastyytyväisyyteen. Toimintamme perustan luovat pienet, asiakaslähtöisesti toimivat paikalliset toimintayksiköt. Arvomme ovat sitoutuminen, vastuullisuus ja kohtaaminen. Humanalla on Suomessa 2 700 työntekijää ja autamme päivittäin 4 200 asiakasta. Me kaikki työskentelemme yhteisen vision eteen: ”Jokaisella on oikeus hyvään elämään.”

 

1.) SISÄISEN VIESTINNÄN ASIANTUNTIJA

Haemme nyt joukkoomme sisäisen viestinnän asiantuntijaa neljän kuukauden projektiin rakentamaan MyHumana-intranetiä.

Tavoitteenasi on rakentaa yhteistyössä eri liiketoimintojen kanssa Humana Suomelle uusi intranet tehostamaan digitaalisen työskentelykulttuurin rakentamista Suomen organisaatiossa. Olet projektijohtaja, teet yhteistyötä eri yksiköiden kanssa, osaat kirjoittaa sujuvaa tekstiä, ajatella loogisesti etkä pelkää digitaalisia alustoja. O365- ja SharePoint -ymmärryksestä on paljon apua tässä projektissa.

Yhteistyön, auttamisen ja kehittymisen kulttuuri on meille syy tulla töihin. Ne ovat arjessamme joka päivä, kun asiakas tarvitsee aikaa tai kollega tukea. Meillä jokainen on merkityksellinen, ja osa yhteistä tarinaamme. Haluamme olla innostava paikka työskennellä.

 

Odotamme, että olet digitaalisen viestinnän asiantuntija ja tunnet digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän mahdollisuudet ja kanavat. Sinulla on positiivinen asenne ja näkemystä digitaalisen viestinnän ja markkinoinnin kehittämisestä. Sinulla on kehitysorientoitunut ote ja kykyä viedä läpi digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän projekteja. Digitaalisen markkinoinnin tuloksellisuuden seuraaminen ja toimenpiteiden kehittäminen tulosten pohjalta on sinulle itsestäänselvyys.

Koulutukseltasi olet joko ylemmän korkeakoulututkinnon tai AMK-tutkinnon suorittanut tai opintojesi loppusuoralla. Sinulla on kokemusta projektien itsenäisestä läpiviemisestä.

Tehtävässä menestyminen edellyttää monipuolisen markkinoinnin ja viestinnän substanssiosaamisen lisäksi itsenäistä, oma-aloitteista työtapaa ja tiimityöskentelytaitoja. Teet töitä osana upeaa viestintä- ja markkinointitiimiämme, tiiviisti liiketoimintojen ja kumppaneidemme kanssa.

 

Tarjoamme paikan nopeassa ja innostavassa organisaatiossa, osaavat työkaverit, kannustavan työympäristön, asialliset työkalut sekä monipuolisia ja haastavia töitä moniammatillisessa työyhteisössä. Tämän lisäksi tarjoamme mahdollisuuden kehittää omaa osaamistaan, kattavan työterveyshuollon sekä muuta työhyvinvointia tukevaa toimintaa. Toimipisteesi voi olla joko Pasilassa tai Seinäjoella.

Lisätietoja: Mahdollisiin tiedusteluihin vastaa viestintä- ja markkinointijohtaja Riina Kirmanen 3.8. klo 15–15.30 ja 4.8. klo 10–11 numerossa 050 550 5638.

Hakuohjeet: Tartu tilaisuuteen ja täytä hakemuksesi palkkatoiveineen tämän linkin kautta mahdollisimman pian, mutta viimeistään 9.8.2020. Käsittelemme hakemuksia jo hakuajan puitteissa ja täytämme paikan heti sopivan henkilön löydyttyä.

 

2.) DIGITAALISEN VIESTINNÄN OSAAJA

Vastaat meillä humana.fi-verkkosivustosta, MyHumana-intranetistä, sosiaalisen median kanavista sekä markkinointiviestinnän mittareiden kehittämisestä ja analysoinnista. Lisäksi vastuullasi on koko Humanan digitaalisen markkinoinnin kehittäminen ja ylläpito. Saat siis kokonaisvaltaisesti vastuullesi Humana Suomen digitaalisen markkinointiviestinnän ja toimit läheisessä yhteistyössä Humana Ruotsin emoyhtiön kanssa.

Yhteistyön, auttamisen ja kehittymisen kulttuuri on meille syy tulla töihin. Ne ovat arjessamme joka päivä, kun asiakas tarvitsee aikaa tai kollega tukea. Meillä jokainen on merkityksellinen, ja osa yhteistä tarinaamme. Haluamme olla innostava paikka työskennellä.

 

Työssäsi digitaalisen viestinnän ja markkinoinnin asiantuntijana pääset suunnittelemaan ja toteuttamaan liiketoimintojamme tukevaa markkinointia ja viestintää. Työtehtäviisi kuuluu digikanaviemme käyttäjäkokemuksen kehittäminen. Hallitset hakukoneoptimoinnin, ja yksi tehtävistäsi tulee olemaan analytiikan kehittäminen ja jatkuva konversio-optimointi digikanavissamme. Käytössäsi on Episerver CMS -julkaisujärjestelmä ja Googlen työkalut. Sisällöntuotanto on sinulle ennestään tuttua.

Nelihenkisessä viestintätiimissämme jokainen tekee päävastuualueensa lisäksi yleisiä viestinnän tehtäviä. Lopullinen työnkuva ja vastuualueet tullaan räätälöimään henkilökohtaisten vahvuuksiesi ja työkokemuksesi perusteella.

 

Odotamme, että olet digitaalisen viestinnän asiantuntija ja tunnet digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän mahdollisuudet ja kanavat. Sinulla on positiivinen asenne ja näkemystä digitaalisen viestinnän ja markkinoinnin kehittämisestä. Asiakaspolku on sinulle rakas käsite, ja sinulla on kehitysorientoitunut ote ja kykyä viedä läpi digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän projekteja. Digitaalisen markkinoinnin tuloksellisuuden seuraaminen ja toimenpiteiden kehittäminen tulosten pohjalta on sinulle itsestäänselvyys.

Koulutukseltasi olet joko ylemmän korkeakoulututkinnon tai AMK-tutkinnon suorittanut. Sinulla on kokemusta b-to-b- ja b-to-c-viestinnästä ja -markkinoinnista.

Tehtävässä menestyminen edellyttää monipuolisen markkinoinnin ja viestinnän substanssiosaamisen lisäksi itsenäistä, oma-aloitteista työtapaa ja tiimityöskentelytaitoja. Työ on nopeasykkeistä, ja kaiken pohjana onkin reipas ja työtä pelkäämätön asenteesi. Teet töitä osana upeaa viestintä- ja markkinointitiimiämme, tiiviisti liiketoimintojen ja kumppaneidemme kanssa.

 

Tarjoamme paikan dynaamisessa ja innostavassa organisaatiossa, osaavat työkaverit, kannustavan työympäristön, asialliset työkalut sekä monipuolisia ja haastavia töitä moniammatillisessa työyhteisössä. Tämän lisäksi tarjoamme mahdollisuuden kehittää omaa osaamistaan, kattavan työterveyshuollon sekä muuta työhyvinvointia tukevaa toimintaa. Toimipisteesi voi olla joko Pasilassa tai Seinäjoella.

Lisätietoja: Mahdollisiin tiedusteluihin vastaa viestintä- ja markkinointijohtaja Riina Kirmanen 3.8. klo 14-15 ja 4.8. klo 9-10 numerossa 050 550 5638.

Hakuohjeet: Tartu tilaisuuteen ja täytä hakemuksesi palkkatoiveineen tämän linkin kautta mahdollisimman pian, mutta viimeistään 9.8.2020. Käsittelemme hakemuksia jo hakuajan puitteissa ja täytämme paikan heti sopivan henkilön löydyttyä.

Kolme osaajaa markkinoinnin ja viestinnän akateemiseen yksikköön, Vaasan yliopisto

Vaasan yliopistossa ajatellaan ennakkoluulottomasti ja haluamme rakentaa kestävän tulevaisuuden. Olemme tutkimuksen ja opetuksen laatuun panostava ja aikamme haasteisiin tarttuva yliopisto. Koulutamme vastuullisia ja kansainvälisesti suuntautuneita johtajia ja asiantuntijoita. Olemme tunnettuja koulutuksen korkeasta laadusta ja innostavista opettajistamme. Yliopistomme ytimen muodostaa kauppatieteiden, tekniikan sekä hallinto- ja viestintätieteiden korkeatasoinen osaaminen. Tieteenalakohtaista tutkimusta täydentävät ilmiölähtöiset tutkimusalustamme.

 

Haemme nyt osaajia markkinoinnin ja viestinnän akateemiseen yksikköön seuraaviin tehtäviin:

Yliopisto-opettaja, digitaalinen viestintä

  • Tehtävään liittyvä opetus kohdistuu digitaaliseen viestintään, esimerkiksi verkkoviestinnän perusteisiin, videon, kuvan ja äänen käsittelyyn, sosiaalisen median ammattikäyttöön tai pelisuunnitteluun. Opetuksessa digitaalisen median analyyttinen ja tutkimuksellinen näkökulma yhdistyvät käytännön sovelluksiin. Tehtävä on toistaiseksi voimassa oleva. Hakuaika päättyy 17.8.2020. Katso työpaikkailmoitus kokonaisuudessaan ja hae täältä.

Yliopisto-opettaja/yliopistonlehtori, viestintätieteet

  • Tehtävän opetus- ja ohjaustyö kohdistuu viestintätieteiden kandidaattiohjelmaan. Opetukseen kuuluu viestintätieteiden perus- ja aineopintojen kursseja, mm. retoriikan, diskurssintutkimuksen ja tutkimustyöskentelyn opetusta sekä kandidaatintutkielmien ohjausta. Tehtävä on määräaikainen. Hakuaika päättyy 9.8.2020. Katso työpaikkailmoitus kokonaisuudessaan ja hae täältä.

 Tenure Track -tehtävä, viestintä ja digitaalinen talous

  • Tehtävään liittyvä tutkimus kohdistuu laajasti ymmärrettynä digitaalisuuteen sekä digitaalisen toimijuuden tarkasteluun. Valintaa tehdessämme arvostamme erityisesti käyttäjälähtöisyyden, vastuullisuuden sekä liiketoiminnan näkökohdat huomioivia tutkimuksellisia ansioita. Tehtävän opetus- ja ohjauspanos kohdentuu viestintätieteiden koulutusohjelmiin. Hakuaika päättyy 17.8.2020. Katso työpaikkailmoitus kokonaisuudessaan ja hae täältä.

 

Kaikissa haettavana olevissa tehtävissä vuosittainen työaika on 1612 tuntia. Työtehtävistä sovitaan tarkemmin vuosittain laadittavassa kokonaistyöaikasuunnitelmassa. Tehtävän palkkaus määräytyy yliopistojen opetus- ja tutkimushenkilöstön palkkausjärjestelmän mukaisesti.

Markkinoinnin ja viestinnän akateeminen yksikkö on aidosti monitieteinen yhteisö, jossa tehdään uusia avauksia ja jossa digitaalisuus on toiminnan ytimessä. Kolme oppiainettamme ovat kansainvälinen liiketoiminta, markkinointi ja viestintätieteet.  Tutkimuksemme on kansainvälisesti tunnustettua ja opetuksemme edistyksellistä ja tuloksellista. Tutkimuksessa, koulutuksessa ja yhteiskuntasuhteissa olemme vahvasti verkottuneita ja vastuullisia toimijoita. Työyhteisönä yksikkömme on tasa-arvoinen, kansainvälinen ja kannustava. Kollegoiden yhteistyö ja tuki edistävät hyvinvointia ja inspiroivat työskentelyyn.

Koulutuksessa ja tutkimuksessa tartumme erityisesti kestävän kehityksen, digitaalisuuden ja innovaatioiden haasteisiin vastuullisen liiketoiminnan, viestinnän, markkinoinnin ja asiakasarvon rakentamisen kentillä. Viestintätieteissä tutkimus ja opetus kohdistuvat organisaatioihin, tietojärjestelmiin, verkkoyhteisöihin, pelillisiin järjestelmiin ja käytettävyyteen.

 

Lue lisää:

Vaasan yliopisto työpaikkana

Markkinoinnin ja viestinnän akateeminen yksikkö

Viestintäsuunnittelija, Kirkkopalvelut

Etsimme viestintä- ja tapahtumatiimiimme

VIESTINTÄSUUNNITTELIJAA

Haemme innokasta ja itseohjautuvaa viestintäsuunnittelijaa lähes kymmenpäiseen viestintä- ja tapahtumatiimiin.

Vastaat eri palvelualueidemme ja kampanjoidemme ulkoisen viestinnän toimenpiteiden suunnittelusta, kehittämisestä ja toteutuksesta.

Sinulla niin sanotusti pysyy kynä kädessä. Osaat kirjoittaa tiedotteita ja artikkeleita. Lisäksi olet kokenut toimittajakontaktoija, joka tarjoaa toimittajille juttuideoita kiinnostavasti. Olet kuin kala vedessä Twitterissä ja muissa sosiaalisen median kanavissa.

Arvostat vahvan arvopohjan toimintaympäristöä ja koet yhteistoiminnan jäsenorganisaatioidemme kanssa mielenkiintoiseksi. Ennen kaikkea olet yhteistyökykyinen tiimipelaaja ja taitava kommunikoija.

 

Viestintä- ja tapahtumatiimimme vastaa Kirkkopalvelut-konsernin kaikkien palvelualueiden projektien sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä sekä tapahtumien järjestämisestä. Paraikaa meillä on työn alla esimerkiksi #yhdessä2021-tapahtuma, Yhteisvastuukeräys 2021 ja seurakuntavaalit 2022.

Työehdot määräytyvät yksityisen opetusalan työehtosopimuksen mukaan. Tehtävän täytössä noudatetaan 6 kuukauden koeaikaa.

 

Lähetä vapaamuotoinen hakemuksesi ja CV:si palkkatoiveineen 31.7.2020 mennessä sähköpostitse osoitteeseen leena.piirto@kirkkopalvelut.fi / Merkitse viestikenttään ”HAKEMUS”

Lisätietoja tehtävästä antaa viestintäjohtaja Leena Piirto tiistaina 7.7. ja torstaina 9.7. klo 14-15 välillä puhelimitse numerossa 040 182 7264. Haastattelut pidetään 13.-14.8. Tehtävän on tarkoitus alkaa 1.10.2020.

 

Kirkkopalvelut ry on hyvinvointi- ja koulutuspalvelujen tuottaja, hyväntekeväisyystoimija sekä seurakuntien ja kristillisten toimijoiden valtakunnallinen yhteistyö- ja palvelujärjestö. Kirkkopalvelut tarjoaa Seurakuntaopistossa koulutusta 3500 opiskelijalle ja Valona-hyvinvoinnissa varhaiskasvatus-, lastensuojelu- ja vanhuspalveluja. Organisoimme Yhteisvastuukeräyksen sekä Kotimaanapu-, Ruoka-apu.fi- ja Vapaaehtoistyo.fi -palvelut. Lisäksi järjestämme Kirkkopäivät ja Tiekirkko-toimintaa. Kirkkopalvelujen omistama Kotimaa Oy on kustannusyhtiö ja viestinnän asiantuntijapalveluyritys. Kirkkopalvelut työllistää 412 työntekijää ja sen jäseninä on 318 seurakuntaa ja 81 järjestöä. Kirkkopalvelujen liikevaihto vuonna 2019 oli 38,1 miljoonaa euroa.