Nordea Funds Magazine on kaikille rahastoista ja sijoittamisesta kiinnostuneille suunnattu maksuton verkkolehti. Lehti tarjoaa ajankohtaisia artikkeleita ja videoita, jotka käsittelevät rahastoja sekä erilaisia säästämiseen ja sijoittamiseen liittyviä aiheita.

”Oma mediamme on kanava saada strategisia viestejä eteenpäin ja tuoda näkyväksi sitä, miten kestävää kehitystä konkreettisesti tuetaan rahastoissa. Haluamme tarjota asiakkaille ja muille kiinnostuneille mahdollisuuden nähdä itse, miten ja millaisten arvojen pohjalta rahastojamme hoidetaan”, kertoo Nordea Funds -rahastoyhtiön viestintäpäällikkö Outi Rönnqvist.

Oma media haastaa perinteistä yrityksen suulla puhumista

Outi Rönnqvist on luotsannut Nordea Funds Magazine -lehteä Suomessa jo vuosien ajan. ”Verkkolehden teossa inspiroivinta on pohjoismaisen tiimin kesken käytävä keskustelu ja ajankohtaisten aiheiden pallottelu. Vaikka kyse on yrityksen omasta kanavasta, pyrimme tuomaan juttuihin journalistista näkökulmaa ja nostamaan esiin monipuolisesti sekä positiivisia puolia että aiheeseen kohdistuvaa kritiikkiä.”

Rönnqvist iloitsee yhdessä toimituskunnan kanssa jutuista, jotka saavat huomiota oman median lisäksi myös perinteisessä mediassa. ”Haluamme olla luomassa avointa ja monipuolista keskustelua rahastoista ja sijoittamisesta. Pyrimme oman mediamme kautta haastamaan perinteistä yrityksen suulla puhumista.”

”Mieleenpainuvin juttu viime vuodelta on ollut case, jossa vastuullisen sijoittamisen tiimimme matkusti Australiaan kuvaamaan sitä, mitä vaikutuksia ilmaston lämpenemisellä on ollut maailman suurimpaan koralliriuttaan. Oli vaikuttavaa huomata, kuinka suurien asioiden äärellä olemme kuluttajina ja miten nyt tehtävät päätökset vaikuttavat tulevaan. Tällaisten aiheiden äärellä median teko tuntuu erityisen merkittävältä”, Rönnqvist kuvaa.

Pankkiala kilpailee asiakkaiden ajasta

Pankkiala on suurten muutosten keskellä. Minkälaisia odotuksia sidosryhmät asettavat pankki- ja sijoitusajan toimijoille tulevaisuudessa?

”Asiakkaista on jatkossa yhä kovempi kilpailu, ja myös asiakas osaa vaatia palveluilta ja yrityksiltä enemmän kuin aiemmin. Kilpailua käydään erityisesti ihmisten ajasta, sillä harva, ammattimaisia sijoittajia lukuun ottamatta, haluaa käyttää pankkipalvelujen parissa paljon aikaa. Käytännössä sisältöämme kulutetaan asemilla, junissa ja busseissa. Haasteeksi nousee myös se, miten monimutkaisista asioista kerrotaan tavallisille kuluttajille ymmärrettävästi ja kansantajuisesti”, kuvaa pitkän uran alalla tehnyt Rönnqvist.

Kunniamaininta luottamuksen rakentamisesta

Nordea Funds Oy:n verkkolehti ja uutiskirje palkittiin vuoden 2017 Oma Media -kilpailussa kunniamaininnalla Vahva luottamuksen rakentaja. Palkittu media sai tuomaristolta kiitosta monipuolisesta ja monimuotoisesta sisällöstä, artikkelien ja kerronnan korkeasta laadusta sekä laadukkaasta käyttökokemuksesta.

”Meille sijoitustuotteiden tarjoajana kunniamaininta luottamuksen rakentamisesta on todella arvokas. Liiketoimintamme perustuu nimenomaan sidosryhmien luottamukseen!” näkee Rönnqvist.

Oma Media -arvio antaa mediaa tuottaville yrityksille palautetta ja ehdotuksia siitä, mihin suuntaan mediaa voitaisiin kehittää. Mikä Nordea Funds Magazine -lehdessä on muuttunut arvion jälkeen?

”Olimme toimituksen kanssa erityisen iloisia konkreettisista toimenpide-ehdotuksista. Esimerkiksi käyttäjäkokemuksen parantamiseen liittyvät huomiot tarkastimme heti! Saimme myös sisällöllisiä ja kuvitukseen liittyviä vinkkejä, jotka olemme käyneet läpi toimitusneuvostossa. Osa näistä on sittemmin otettu osaksi lehden strategiaa. Joitain arviossa esiin nousseita asioita olimme jo ehtineet hieman miettiä, mutta tuomariston arvion kautta saimme kehitystyöhön konkreettisia neuvoja”, Rönnqvist kuvaa.

“Meille sijoitustuotteiden tarjoajana kunniamaininta luottamuksen rakentamisesta on todella arvokas. Liiketoimintamme perustuu nimenomaan sidosryhmien luottamukseen!”

Kuluttajien mediankäytön ja mediamaiseman muuttuessa myös yritysten medioiden on pysyttävä liikkeessä. Mihin suuntaan Nordea Funds Magazine -lehteä ollaan kehittämässä? Millä keinoilla Nordea Funds tavoittaa sidosryhmänsä esimerkiksi kolmen tai viiden vuoden päästä?

”Haluamme tarjota ihmisille sisältöjä asioista, jotka heitä aidosti kiinnostavat. Mielenkiintoista on jatkossa tutkia, miten viestejä voitaisiin paremmin kohdentaa niin, että kukin lukija voisi valita alustalta juuri itseään eniten kiinnostavat sisällöt”, maalaa Rönnqvist.

 

Oma Media 2018 -arvion ilmoittautuminen on käynnissä 30.9. asti! Lue lisää >

 

Lisää artikkeleita tältä kirjoittajalta:

Kirjoittajan arkisto

Avainsanat: , , , ,

Kirjoittaja työskentelee ProComin viestintäpäällikkönä. @PinjaSana

Yhteistyökumppanit

STT Viestintäpalvelut
Gonin/Creative
GRANO
T-media

KIRJOITA VASTAUS AIHEESEEN

Sinun täytyy olla kirjautunut sisään kommentoidaksesi