Lapsuuden vuodenvaihteista ovat jääneet elävästi mieleen tinan valu ja uudenvuodenlupaukset. Jo pienenä lupasin itselleni erinäisiä asioita, jotka sitten toteutuivat tai eivät, yleensä eivät. En ole tehnyt lupauksia enää vuosiin; sen sijaan olen yrittänyt omaksua uusia tapoja jatkuvasti tai ainakin heti, kun olen huomannut tähän tarvetta.

Rutiineiden muuttaminen ei aina ole helppoa, kliseisesti sanottuna, olemme tapojemme orjia. Siinä mielessä uudenvuodenlupaukset ovat ihan positiivinen tapa muistuttaa itselleen, että tarttis tehdä jotain. Toki muutoksia tapahtuu vain sitkeydellä ja toistoilla – lupaukset ovat vasta alku.

Tee osaamisesi näkyväksi

Uuden vuoden kynnyksellä viestijän kannattaa luvata itselleen ainakin se, että pitää ammatillisen osaamisensa kehittämisen lisäksi jatkuvasti huolta osaamisensa näkyvyydestä. Ahkeralla opiskelulla ja joskus stressaavankin monipuolisilla työtehtävillä hankittu kokemus ja uratarina ovat monella ”piilossa”, vain omassa päässä. Jos muutokset työtehtävissä tai työn kestossa saavat miettimään CV:n tai LinkedIn-profiilin päivittämistä, voi viedä useita päiviä kaivaa tarvittavat aineistot esiin ja päivittää osaaminen ja kokemus uskottavasti ja monipuolisesti näkyville.

ProComin uudenvuodenlupaus

Olemme ProComissa tehneet lupauksen tarjota vuonna 2016 entistä monipuolisempia koulutuksia tukemaan laajasti johtamisesta, viestinnästä, markkinoinnista ja HR:stä kiinnostuneen osaamisen kehittämistä ja uranhallintaa. Osana tätä lupausta aloitamme verkkokoulutusten tarjonnan.

Ensimmäisenä avaamme viestijöiden ammatillista henkilöbrändäystä tukemaan valmennuksen, joka ohjaa luomaan erottuvan, vahvan ja jatkuvasti kehittyvän henkilöprofiilin.

Riippumatta siitä, oletko uran alussa oleva viestijä tai 10 vuotta alalla toiminut erikoisosaaja, johtotehtävissä valmentamassa omaa tiimiäsi, muutostilanteessa, uudelleensuunnittelemassa itseäsi tai palveluideaasi, valmennus tarjoaa sinulle hyvät eväät oman profiilin suunnitteluun ja käytännön toteutukseen.

Vahva profiili tukee uranhallintaa ja mahdollista työnhakua sekä vahvistaa ammatillista identiteettiä.

Toimiva ja mietitty henkilöbrändi tukee myös työnantaja- ja yritysbrändiä, kun yritys näyttäytyy houkuttelevana työnantajana. Valmennus tulee olemaan siis kilpailuvaltti niin ammattilaiselle itselleen kuin hänen työnantajalleenkin.

Verkkovalmennus on rakennettu yhteistyössä uravalmentaja Johanna Tuutin kanssa ja se avautuu vuoden 2016 alkupuolella.

Jos olet ProComin jäsen, saat tiedon koulutuksen saatavuudesta mm. jäsenviesti ProLokin kautta. Ellet vielä ole ProComin jäsen ja valmennus kiinnostaa sinua, voit olla yhteydessä toimistoomme procom@procom.fi niin saat tiedon, kun koulutus on avautunut.

Tehdäänkö yhdessä lupaus ja tuodaan taidot vakan alta näkyville vuonna 2016?

 

Lisää artikkeleita tältä kirjoittajalta:

Kirjoittajan arkisto

Kirjoittaja vastaa ProComissa tapahtumista ja yritysyhteistyöstä.
Twitter: @minnalotta

Yhteistyökumppanit

Gonin/Creative

KIRJOITA VASTAUS AIHEESEEN

Sinun täytyy olla kirjautunut sisään kommentoidaksesi