Ensi vuonna aiomme:
1. Viedä verkkosivu-uudistuksemme loppuun.
Eli toisin sanoen aiomme:
Tehdä sivuistamme alan kilpailijoista erottuvat, teknisesti ja viestinnällisesti tulevaisuutta syleilevät, ajankohtaisesti päivittyvät, sosiaalisen kanssakäymisen mahdollistavat, kevyet ja yksinkertaiset selata sekä tietorikkaat, mutta myös viihdyttävät. Tämä kaikki tietysti mahdollisimman halvalla ja nopeasti.
2. Aktivoida sosiaalisen median kanavamme tehokkaaseen käyttöön.
Eli toisin sanoen aiomme:
Olla läsnä Facebookissa, Twitterissä ja LinkedInissä päivittäin, osallistua keskusteluun myös muissa kuin omissa profiileissamme, olla luonnollisella tavalla avoimia ja kiinnostuneita kohderyhmämme ihmisistä, luoda mainoskampanjoita sosiaaliseen mediaan tavoitteellisesti sekä seurata vähintään viikoittain, mitä toimenpiteemme saavat palveluissa aikaan. Ja tietysti aiomme seurata palveluiden kehitystä koko ajan ja kouluttautua.
3. Päivittää uutiskirjeohjelmamme parempaan versioon.
Eli toisin sanoen aiomme:
Etsiä käyttöön visuaalisesti näyttävän pohjan, joka mahdollistaa sekä ulkoasu- että rakennemuokkaukset itse, joka sisältää tehokkaan seurantatyökalun ja tilaajajoukkojen ryhmittelyn puoliautomaattisesti sekä joka linkittyy hyvin sosiaalisen median kanssa. Tehostamme luonnollisesti myös kirjeiden aktiivista lähetysaikataulua ja teemme toimituksellisesta työstä entistä tavoitteellisempaa.
4. Tehostaa markkinointiviestintäämme strategian mukaisesti.
Eli toisin sanoen aiomme:
Tehdä näkyviä markkinointikampanjoita sekä paikallisesti että valtakunnalisesti, suunnitella tulevaa jatkuvalla otteella katse kuusi kuukautta edellä muita, seurata kampanjoiden toteutumista jo niiden ollessa käynnissä sekä kehittää uusia markkinointitoimenpiteitä oppien edellisten kampanjoiden virheistä.
5. Ja niin edelleen.
Eli toisin sanoen:
Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle.
Olisiko aika hengähtää ja laittaa suunnitelmat uusiksi? Suuret suunnitelmat ovat totta monissa organisaatioissa – ja melkein yhtä monessa vastuu niiden toteuttamisesta lankeaa vain muutamien ihmisten harteille. Jos haluaa saada aikaan hyvää tulosta, siihen tarvitaan aikaa, tekijöitä ja rahaa. Tämä on ikävä fakta näinä taloudellisina aikoina, mutta valitettavan totta.
Järjestöissä aiemmin työskennelleenä ja nyt yrittäjänä olen opettelemalla opetellut priorisoinnin ja suunnittelun kultaisen taidon. Työlista on loputon ja kehitettävää on aina. Käytännössä sekään ei riittäisi, että tekisin töitä sen kuuluisat 24/7. Niinpä on pakko laittaa tehtävät tärkeysjärjestykseen ja käyttää suunnitteluun mieluummin vähän enemmän aikaa kuin liian vähän. Olen huomannut, että se todellakin kannattaa. Siksi kirjoitankin viestinnälliset uuden vuoden lupaukseni tähän muotoon:
Tänä vuonna aion:
Millaisia ovat sinun uudenvuoden lupauksesi?
Avainsanat: sosiaalinen media, uutiskirje, viestintästrategia
Sinun täytyy olla kirjautunut sisään kommentoidaksesi
Keskustele aiheesta "Viestinnällisiä uuden vuoden lupauksia"
Mirjam
Erittäin inspiroivaa lukemista
Kosketus tulevaisuuden työpaikkaviestintään « Pilkun paikka
[…] tulevaisuuden visioita Viestinnällisia uuden vuoden lupauksia Pohjoismaista viestintää sosiaalisessa mediassa Online – offline – online = Voimaa syksyyn! […]
Viestijät, menkää metsään! « Pilkun paikka
[…] tulevaisuuden työpaikkaviestintään Verkkoviestinnän tulevaisuuden visioita Viestinnällisia uuden vuoden lupauksia Pohjoismaista viestintää sosiaalisessa mediassa Online – offline – online = Voimaa syksyyn! […]