Viestintä markkinoinnillistuu ja markkinointi viestinnällistyy. Markkinoinnin kummitädiksi kutsuttu Siksi markkinointia –hankkeen keulahahmo Anne Korkiakoski pohjusti ProComin pikkujoulut. Korkeakoski puhui markkinoinnista ja sen roolista viestinnän ammattilaisten näkökulmasta: muun muassa siitä mitä viestintä voisi oppia markkinoinnilta.
Korkeakoski on aiemmin työskennellyt Koneen markkinointi- ja viestintäjohtajana sekä markkinointi- ja viestintätoimiston johdossa. Puheessaan hän yllytti ja kannusti viestintää viestimään ponnekkaammin merkityksensä johdolle. Hänen mukaansa tämä tapahtuu puhumalla numeroin sekä myymällä viestinnän johdolle liiketoiminnan kehittämisen kannalta.
Valtaa organisaatioissa käyttävät ne, jotka ovat taitavia viestijöitä.
Siksi markkinointia -hankkeen ydinsanoma on, että menestyäkseen taloudellisesti Suomi tarvitsee markkinointia. Kansainvälisessä kilpailussa menestymisellä on suora yhteys myös hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitämiseen.
Tiivistettynä kummitädin sanoma oli, että
Alustuksen jälkeen ProComin pikkujoulut jatkuivatkin vireän keskustelevissa tunnelmissa. Eittämättä kielenkantoja osaltaan kirvoitti Korkiakosken ajatuksia herättävä esitys. Myös sosiaalinen media oli mukana keskustelussa.
Sosiaalisessa mediassa, muun muassa Twitterissä käytyä keskustelua löytää aihetunnisteilla @ProComRy #siksimarkkinointia #joulukattojenyllä @annekorkiakoski @viestijät
Avainsanat: markkinointi, strategia, viestintä
Sinun täytyy olla kirjautunut sisään kommentoidaksesi